۱۳۹۰ تیر ۱۰, جمعه

گوگل بعلاوه

خوب به سلامتی "گوگل بعلاوه" هم کار خودش رو شروع کرده و به شدت در حال فراگیر شدنه. و این دقیقا چیزیه که کم داشتیم. یک شبکه اجتماعی مجازیه دیگه. باشد که گوگل بعلاوه در کنار فیسبوک و تویتر و باز و گودر و لینک این و لینک اون ... راه گشای مشکلات امروز ما باشه.

یکی از خوبیهای زیاد بودن و گسترده بودن شبکه های اجتماعی اینه که میزان انتقادات وارده به شخص رو کم میکنه. به چه صورت؟ اگه قبلا فقط مجبور بودی برای هر مناسبتی استتوس فیسبوکت رو به روز کنی، یا دم و دقیقه آهنگ شر کنی تا به بقیه بفهمونی که چقدر اهل موسیقی هستی و یا با فرت و فرت شر کردن مطالبی که هیچ کدومشون به هم مربوط نیستند در "باز" نشون بدی که در حال طی کردن پله های روشنفکری هستی، حالا می تونی فعالیتهات رو در چند جا پخش کنی و به این صورت هم دینت رو به دنیای مجازی ادا کرده باشی و هم از دید کسانی که دیدگاه محدودی دارند و فقط از یک شبکه مجازی بهره می برند به بیکار بودن یا اتلاف وقت کردن متهم نشی.

از نظر نافرمانیها و اعتراضات اجتماعی هم بودن چند تا شبکه اجتماعی مجازی مختلف می تونه خیلی موثر باشه. چطور؟ خوب قبلا مجبور بودیم هی تو فیسبوک صفحه بسازیم و از فیسبوک بخوایم که مثلا لوگوش رو سبز کنه یا اعتراضات عمیق خودمون را با لایک کردن صفحه خلیج فارس به معرض نمایش بزاریم. ولی الان دستمون بازتر شده. گوگل بعلاوه اومده. می تونیم صدامون رو بلندتر به گوش بقیه برسونیم. تازشم ممکنه بتونیم رایزنی کنیم. به فیسبوک بگیم اگه این کار رو برامون نکنه از فیسبوک کاملا می ریم و فقط از گوگل بعلاوه استفاده می کنیم و یا برعکس.

خلاصه اینکه منم به نوبه خودم ورود کودک نوپای گوگل بعلاوه رو تبریک می گم و برای نشون دادن شادیم 50 بار صفحه پروفایلم رو رفرش کردم. باشد که صدایم به گوش جهانیان برسد و شبکه های مجازی بیشتری پا به عرصه وجود بگذارند :)